Podstawa programowa wychowania przedszkolnego w naszym przedszkolu realizowana jest w godzinach 8:00-13:00
Grupy I-III
6.30– 8.30 – SCHODZENIE SIĘ DZIECI
- zabawy indywidualne i w grupach, korzystanie z gier i układanek stolikowych,
- zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce,
- utrwalenie opanowanych w przedszkolu wierszy, piosenek,
- czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę,
- praca indywidualna z dziećmi.
8.30 – 9.00
- rozwijanie procesów poznawczych, zabawy sensoryczne,
- zestaw ćwiczeń porannych,
- przygotowanie do śniadania – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk,
9.00 – 9.40 – ŚNIADANIE
- spełnianie przez dzieci obowiązków – czynności porządkowe,
- czynności samoobsługowe,
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
- kulturalne zachowanie się przy stole.
9.40 – 10.10 – ZAJĘCIA EDUKACYJNE
- organizowanie różnych form zabawy dla osiągnięcia wybranych celów programowych. Stwarzanie sytuacji wyzwalających u dzieci aktywną, twórcza postawę /ekspresję słowną, muzyczną, plastyczną, ruchową.
10.10 – 11.15 SPACERY, WYCIECZKI
- ubieranie się dzieci – wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy – zachowanie kolejności zakładania odzieży,
- wdrażanie do samodzielności,
- zachowanie bezpieczeństwa,
- przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie,
- w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację,
11.15 – 11.55 OBIAD
- przygotowanie do obiadu,
- wdrażanie dzieci do samoobsługi,
- wyrabianie umiejętności kulturalnego spożywania
- obiad – praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
- pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się,
- dbanie o utrzymanie czystości na stolikach,
11.55 – 14.00 ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
- Popołudnie z bajką, zabawy plastyczne, muzyczne, teatralne, zabawy dowolne dzieci,
- przygotowanie do podwieczorku.
14.00 – 14.40 PODWIECZOREK
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
- przygotowanie do podwieczorku,
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
14.40 – 16.30
- praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym,
- zabawy wg inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
- prace porządkowe.